Translated by: Abu
Affān, Hakīm bin Bilāl Davis
Shaykh Sālih
bin Fawzān said:
"The
Grave is not the End!"
So rectify
your Dunya affairs before they lead to your destruction in the Akhirah!
Shaykh Sālih
bin Fawzān Al Fawzān – Hafidhahullah – stated in his explanation of “Ad-Dhūrratī Al-Madh’diyah” of Shaykh Muhammad bin Ahmed
As-Saffarīni – Rahimahullah -:
The
Barzakh: It is the obstacle between two
things.
The
grave is called the Barzakh because it
is the obstacle between the Dunya (life of this World) and the Akhirah (life of
the Hereafter).
And
it is the Place of waiting, so whomsoever dies goes into this Barzakh waiting
for the standing of the Hour (when mankind will be questioned regarding that
which they used to do in the world, where wrongs will be put right and mankind
will be entered into Paradise or Hell for what they used to do before they
died).
So
the Barzakh is the barrier between the dwelling of the Dunya and the dwelling
of the Akhirah which is the Abode of Eternal Settlement.
…People
will be resurrected from the graves to the Gathering place then they will be
driven to the abode of the Hereafter.
So
the Grave is not the end!
[Sharh
Ad-Dhūrrati Al-Madh’diyah: page 147]
قال الشيخ صالح بن فوزان الفوزان
-
حفظه الله – في شرحه للدُّرَّة المُضِيّة
للشيخ محمد بن أحمد السفاريني
-رحمه الله-:
البرزخ: هو الحائل بين الشيئين
و سمي القبر برزخًا؛ لأنه الحائل بين
الحياة الدنيا والحياة الآخرة، وهو
محل
انتظار، فمن مات صار في هذا البرزخ
ينتظر قيام الساعة...
فالبرزخ حاجز بين الدار الدنيا و
الدار
الآخرة التي هي دار القرار
...يبعث الناس من القبور إلى المحشر
ثم يساقون إلى الدار الآخرة.
فليس القبر هو النهاية!
شرح الدُّرّة المُضيّة في عَقدِ أهل الفرقة
المَرْضِية ص ١٤٧]
12:24 AM – 2
Mar 2019 / @hakeemibnbilaal